jump to navigation

Budweiser lanceert een augmented reality app april 25, 2012

Posted by Joop Koppen in Activatie, App, Applicatie, Branded content, Budweiser, Commercial, FA Cup, Facebook, Interactie, second screen, Social media.
Tags: ,
trackback

Sinds Budweiser sponsor is geworden van de FA Cup, juni 2011, zijn zij gestart met verschillende interactieve acties rond de Engels beker competitie, zoals live voetbal kijken op Facebook (alleen voor de UK) en de mogelijkheid om te stemmen op het doelpunt van de ‘ronde’.

Budweiser heeft naast diverse acties op Facebook rond de FA Cup ook een ‘Man of the Match’ App gelanceerd. Met de App kan verschillende Budweiser promotie materialen scannen met je smartphone of tablet, zoals het tonen van de FA Cup in 3D als je een bierviltje scant. Met deze App kunnen de fans tijdens de wedstrijd en aan de hand van statistieken stemmen op de, voor hun, Man of the Match.

Budweiser werkt samen met ESPN met een branded programmering waarbij de wedstrijden vanuit een historisch oogpunt worden bekeken.

Ik ben benieuwd wanneer wij in Nederland vergelijkbare mogelijkheden krijgen. Met een RTL7 als commerciële zender die het bekertoernooi uitzend, Amstel als hoofdsponsor en Layer als platform is de vergelijk makkelijk te maken hoewel wij moeten oppassen dat het geen kopie gaat worden.

Met een beetje creativiteit zijn hier mooie concepten voor te bedenken voor de KNVB

Bron: Marketingweek (uk)

Reacties»

No comments yet — be the first.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers op de volgende wijze: