jump to navigation

FC Barcelona lanceeert FCB-Alert maart 30, 2012

Posted by Joop Koppen in Activatie, App, Applicatie, Branded content, Champions league, Channel, Commercial, Community, Innovatie, Marketing, Social media.
trackback

FC Barcelona heeft een Facebook-app genaamd ‘FCB Alert’, waarmee ze hopen een beter contact te hebben met de ruim 28 miljoen fans op Facebook.

De app bevat exclusieve content, nieuws, interactieve functies en de mogelijkheid om goederen te kopen op Facebook. Fans kunnen meedoen met spelletjes, polls en een reeks andere multimedia-inhoud die vervolgens ook kan worden gedeeld met andere gebruikers van Facebook.

Natuurlijk is het leveren van relevante content aan 28 miljoen wereldwijde fans is geen gemakkelijke taak.

FC Barcelona bestuurslid voor nieuwe technologieën Didac Lee zei: “Alert would allow the club to connect with its fanbase on a deeper level.” “FCB Alert is de perfecte manier om de club enorme Facebook volgende te bereiken, zowel lokaal als wereldwijd, met exclusieve aanbiedingen en spannend nieuws.”

 Adertje onder het gras

Echter, om relevante informatie te ontvangen moeten de gebruikers eerst toestemming geven voor de app tot 11 afzonderlijke categorieën van persoonsgegevens. Deze informatie kan vervolgens worden gebruikt “om derden om gerichte reclame te leveren”.

De opzet van de FCB Alert kan een mooie case study voor Facebook worden als het lijkt om aan te tonen zijn waarde als reclame-platform.

Wat krijg je terug als je als fan je persoonsgevens aan FCB Alert geeft:

• Deelname aan interactieve onderdelen, waaronder games, polls, en spannende video en andere multimedia.  De content ka gedeeld worden aan je Facebook-vrienden.
• Bekijken van al het nieuws over het team, afkomstig van websites, Facebook pagina, Twitter en blogs, in een, gemakkelijk te vinden en actuele omgeving.
• Alles bekijken van de Facebook-evenementen georganiseerd door de club.

• Exclusieve aanbiedingen en promoties van het team en de spelers.
• Kopen FC Barcelona merchandise en tenues via een shop op Facebook.

 

 

Bron: econsultancy.com

Reacties»

No comments yet — be the first.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers op de volgende wijze: