jump to navigation

Naast Balotelli op de tribune met de City Fan Cam februari 9, 2012

Posted by Joop Koppen in Activatie, App, Channel, Fun, Innovatie, Interactie, Marketing.
trackback

Post stond op Sportnext van 4 februari

JoopKoppen (@joopkoppen )

Blogs, Innovatie en technologie, Social media in de sport

Manchester City is de eerste voetbal club in de Premieur League die hun supersterren, Mario Balotelli, Sergio Aguero, Edin Dzeko en Samir Nasri, voor de internationale digitale campagne als avatar tussen de supporters heeft verstopt. Dit alles voor de City Fan Cam. Tijdens de thuiswedstrijd, “bluesunday”, tegen de Spurs heeft de club een 360·, 5000 miljoen pixel, ultra HD foto gemaakt van het Etihed stadion om de juiste sfeer vast te leggen van deze wedstrijd. Manchester City de fans opgeroepen hun ware kleur te tonen en zich van top tot teen blauw aan te kleden. De supporters kunnen zich opzoeken (of vriend) en taggen in de foto. Voor de internationale fans zijn Mario Balotelli, Sergio Aguero, Edin Dzeko en Samir Nasri verstopt tussen het publiek. Uiteraard zijn er prijzen te winnen en je foto kan gedeeld op Twitter en Facebook

Russell Stopford, Manager Digital, van Manchester City: “The chosen players have a huge global appeal across social media. By harnessing the players’ international reach and creating engagement opportunities across multiple Club channels, we are able to bring our fans closer to club, regardless of where they are in the world.”

Reacties»

No comments yet — be the first.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers op de volgende wijze: