jump to navigation

MTV’s tweede scherm experiment juli 14, 2011

Posted by Joop Koppen in Activatie, Applicatie, Branded content, Channel, Community, Innovatie, Interactie, Marketing, Nieuwsbron, second screen, Social media.
Tags: , ,
trackback

Er wordt al jaren over gesproken, second screen bij evenementen voornamelijk bij sportevenementen.

Zeker tijdens grote sportevenementen als de Tour de France, Olympische Spelen, WK en EK’s kan het tweede scherm extra informatie geven over de sport of spelers en je kan direct de ‘extra’ informatie doorsturen naar verschillende social media platformen.

Dan is de volgende stap klein om contact te hebben met correspondenten op locatie.

MTV heeft tijdens de MTV Movie Awards een experiment gehouden met second screen. Op de site van Lost Controle kwam ik een mooi verhaal tegen over dit experiment van MTV.

vergeet vooral niet te kijken naar de hoeveelheid Tweets er per minuut gepost zijn tijdens de MTV Movie Award. Gebruik vooral de top-navigatie om een acteur, actrice of film te selecteren.

De VPRO laat in Broadcast Magazine weten dat tijdens de uitzending van Zomergasten, start 24 juli, gebruik gaat maken van een tweede scherm om het programma beter te maken.

Reacties»

No comments yet — be the first.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers op de volgende wijze: