jump to navigation

Star Player: Het nieuwe bordspel met een speeltijd van 2×45 minuten mei 4, 2011

Posted by Joop Koppen in Activatie, App, Applicatie, Branding, Champions league, Channel, Commercial, Heineken, Innovatie, iphone, Marketing, Mobiel, second screen, Social media, Viral.
trackback

Sinds twee weken heeft Heineken een App (Star Player) waarmee je tijdens de Champions league wedstrijden op je telefoon mee kan spelen door het beantwoorden van Heineken gerelateerde vragen of door aan te geven wat er gaat gebeuren bij een corner of vrije trap als extra feature kan je op een knop drukken als je denkt dat er binnen 30 seconden een doelpunt gescoord gaat worden.

De eerste keer dat ik meespeelde (Real Madrid-Barcelona 0-2) was ik redelijk passief, was op een verjaardag, en was nog een beetje zoekende, mede door de slechte internet verbinding op de locatie waar ik was.

De tweede keer was de return wedstrijd Barcelona-Real Madrid (1-1) en speelde samen met 10 nadere spelers mee met de league van Sport28.
Wat mij in eerste instantie opviel was de vormgeving van de app, duidelijk en herkenbaar zoals Heineken dat altijd doet, en de duidelijke regels van het ‘spel’ en de speeltijd liep gelijk met die op de tv.

Mijn eerst eerste ervaring met Star Player is ook direct zijn zwakte; zonder goede internet verbinding is het niet leuk spelen. Als je in een buitengebied bent of in een gemiddeld stadion zal je weinig plezier beleven aan deze app (mochten er andere wedstrijden toegevoegd worden).

De tweede ervaring op een plek met een goede internet verbinding en met een league. Hiermee creëer direct een onderlinge competitie en een beetje spanning om niet achterop te raken, snel reageren op de vragen en soms een gokje wagen bij een corner, vrije trap of de bonus inzetten.
Naast de kennis speelt status een belangrijke rol in deze app met badges (MvR?) die verdiend kunnen worden.

Direct na de wedstrijd krijg je de gelegenheid om je uitslag en stand op Facebook te posten, wat ik ook gedaan heb. Tot mijn eigen verbazing was ik tweede geworden. Bij mijn mede league-genoten zaten een aantal mensen met de nodige sportkennis.

Tot mijn verbazing zag ik een dag na de wedstrijd dat ik als 1e ben geëindigd in de league, dat is natuurlijk leuker om te vermelden natuurlijk(-;
Terug kijkend naar de league zag ik dat de update om 23:15 heeft plaatsgevonden, jammer van deze vertraging terwijl de overige onderdelen als puntentelling tijdens de wedstrijd wel goed gaat en volgens mij kan dat ook met de 1202 spelers van deze wedstrijd.

Nu met twee wedstrijden ervaring denk ik dat deze App voornamelijk tegen het einde van een toernooi als het echt spannend begint te worden leuk is om te spelen en als je mede league spelers in de zelfde ruimte zitten om de onderlinge competitie aan te jagen.

Reacties»

1. Let the games begin « Koppen’s Blog - augustus 11, 2011

[…] hier voor de eerder geplaatste […]


Geef een reactie

