jump to navigation

Wat maakt een commercial een goede commercial? mei 18, 2010

Posted by Joop Koppen in Adidas, Branding, Cocal Cola, Commercial, Marketing, Nike, Puma, Sportsponsoring, WK 2010.
trackback

Jarenlang konden de producenten het afdoen met alleen het nemen van de productnaam. In een later stadium moest een bekende acteurs die het product aanprijzen.Je hebt natuurlijk ook de zogenoemde specialiste, met een witte jas, en de zelfspot commercials (wij van WC-eend adviseren WC-eend)

Tijdens grote evenementen gaan alle registers open om het liefst zo’n breed mogelijk publiek te bereiken.

Nu anno 2010 met het WK in Zuid Afrika voor de deur zijn de grote merken, meestal sponsoren van het WK, druk bezig om de markt te claimen. De grootste concurrentie op het gebied van frisdrank (Coca Cola en Pepsi Cola) en sportkleding (Adidas, Nike en Puma) hebben de aftrap  al genomen. Opvallend is dat de inhoud, naast het product, ook vaak de savanne, de sloppenwijken  en de ‘big 5’ in zich heeft.

Mijn favoriet op dit moment is de commercial van Pepsi Cola, Geen sponsor van het WK.

Kijk hier voor een totaaloverzicht van de WK commercials.

Reacties»

No comments yet — be the first.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers op de volgende wijze: