jump to navigation

Activatie van sponsorship: AH voetbalplaatjesgadget februari 22, 2010

Posted by Joop Koppen in Activatie, Branding, Commercial, Eredivisie, Hyves, Marketing.
trackback

Er is veel te vertellen over hoe je een sponsorship moet aanpakken maar de afgelopen jaren heeft onder andere Albert Heijn leuke dingen gedaan rond haar sponsorship met de Eredivisie. Naast de grappige commercial met een aantal spelers uit de Eredivisie is het sparen van de voetbalplaatjes, nu al, een succes. Om de toeloop van kinderen achter de kassa tegen te gaan heeft de AH Troosterhof in Utrecht dranghekken geplaatst waar de kinderen om voetbalplaatjes kunnen vragen. Sinds afgelopen week heeft AH ook een voetbalplaatjesgadget.

De opzet van de gadget is mooi en informatief gemaakt met een aantal kleedkamer-weetjes van Jan van Halst en Umberto Tan en het prikbord met mededelingen. De kleedkamer is door te lopen met lockers die open en dicht kunnen, dus een zoektocht door de kleedkamers. Alleen is dit geen gadget maar een website. Door de complexiteit in de portretrecht zijn er geen spelers of trainers te vinden op de site. Door de Flash-site duurde het wachten bij mij redelijk lang, 8-10 sec, maar dat kan ook aan mijn verbinding gelegen hebben.

Mij menig is dat de actie veel te grootst is opgezet en de kern uit het oog is verloren. Zet deze gadget in als tool waar hij voor bedoeld is; “laat zien welke voetbalplaatjes je dubbel hebt en wil ruilen” terwijl de opzet nu is gemaakt vanuit een website die informatie geeft. Albert Heijn, of de bouwers, hadden meer gebruik kunnen maken van de huidige technieken zoals OpenSocio API’s waarmee het meermalen inloggen achterwege blijft.

Jammer van deze actie maar die kan lopende het seizoen misschien nog aangepast worden.

Zouden er op de site net als in het plakboek van vorig seizoen onderdelen te vinden zijn waar de clubs niet blij mee zijn?

Reacties»

1. Erik Ruts - februari 22, 2010

Helemaal mee eens, Joop. Ik vind het een van de grootste missers dat AH de ruilmarkt niet erkend en, vorig jaar bijvoorbeeld, verwees naar Marktplaats en uiteindelijk een ruildag in de filialen organiseerde.
AH moet zich niet beperken tot het uitdelen van de plaatjes maar zich verantwoordelijk voelen om de boekjes zo snel mogelijk gevuld te krijgen.

Joop Koppen - februari 22, 2010

AH heeft zich verkeken dat ze een goede sponsor zijn van de Eredivisie maar de transitie richting de fans heel anders is. Huur anders een P-Plaats bij de stadions af om daar de voetbalplaatsjes te ruilen. Laat de BVO’s haar fanbase hiermee service-en.

2. Poker sponsorship - maart 25, 2011

Die albert heijn sponsorship is traag!


Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers op de volgende wijze: