jump to navigation

Bestaande klant Eredivisie Live moet meer betalen februari 18, 2010

Posted by Joop Koppen in Betaalde content, Community, Eredivisie live, Sportsponsoring.
trackback

Volgens de Voetbal International is de verwachting bij de BVO’s dat Eredivisie Live het streefgetal van 800.000 abonnees niet gehaald zal worden. De club zijn bezig met een ‘plan B’ waarbij de huidige abonnees meer moeten betalen voor het huidige abonnement. Het vreemde is dat de distributeurs (UPC, Ziggo, KPN etc.) zelf bepalen wat de prijs voor de consument is maar toch zou het woord “prijsverhoging” binnen de clubs gevallen zijn. Volgens de directeur van Eredivisie live weet hij niet waar deze ideeën vandaan komen. “Geluiden over het terugbrengen van Eredivisie Live tot één kanaal zijn mij geheel onbekend en over prijsverhogingen gaan wij niet”.

Het idee om Eredivisie Live terug te brengen naar een kanaal kan volgens mij snel winst opleveren voor de clubs maar het abonnement verhogen voor de huidige abonnees is het slechtste idee wat je kan bedenken.

  1. Kort termijn gedachte
  2. Alleen de grote clubs hebben hier profijt van
  3. Doelstelling van aantal abonnees zal zeker niet gehaald worden

De clubs moeten op dit moment geen ‘paniekvoetbal’ gaan spelen en uit Eredivisie Live, veel, geld te halen om hun tekorten goed te maken. Zoek het als club in binding met je fans dan komt de beloning vanuit je fanbase en lokale sponsoren die echt binding hebben met jouw als club en zie de opbrengsten uit Eredivisie Live als een extraatje.

Vergeet vooral niet dat het verspreiden van content van de BVO’s een belangrijke tool kan zijn om nieuwe abonnees aan je te binden. Hierbij zijn de locale business modellen vaak een succes. Bedenk dat niet alle clubs jaarlijks Champions League spelen.

Reacties»

1. Janne Kuipers - februari 18, 2010

Helemaal mee eens! Misschien moeten ze er eerder eens aan gaan denken hoe ze de waarde van het kanaal voor (bestaande) abonnees kunnen verhogen.. Dan doel ik eerder op een totaal Europees voetbal pakket (bijv. in samenwerking met Sport1), dan dat we ook in de kleedkamer mogen gluren..

Daarnaast valt het me op dat ze zelf met teveel actieperiodes er aan bijdragen dat je niet perse abonnee hoeft te worden. Ik heb digitenne en ben geen abonnee van Eredivisie Live, maar van de 34 speelronden mag ik er jaarlijks toch een stuk of 8 gratis volgen. Je moet de moeite doen om een DVD’tje van 2,99 te kopen bij AH, maar dan kan je zelfs belangrijke wedstrijden zoals de klassieker en ajax-twente gratis bekijken. Waarom zou ik dan nog abonnee worden?

Joop Koppen - februari 18, 2010

@Janne, Het nadeel van Voetbal is dat de reden kostbaar zijn en dat je maar een paar seconden mag uitzenden op een ander kanaal. wel een goed idee! misschien moeten de organisatie internet meer gaan inzetten met hun eigen label
Ik ben het met je eens dat acties over het algemeen niet een middel is om nieuwe abonnees aan je te binden, zeker als ze zo kort achter elkaar gehouden worden.


Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers op de volgende wijze: