jump to navigation

Is dit het echt verhaal achter de ‘opruiming bij Nike?’ januari 11, 2010

Posted by Joop Koppen in advertentie omzet, Branding, Marketing, mediabesteding, Nike, Sportsponsoring.
trackback

Op=op

Er is een sportmerk dat dat al enkele maanden uitverkoop houdt. Opvallend want het is een wereldmerk in de sport. En de uitverkoop is radicaal: alles moet weg. Het merk: Tiger Woods. Wie kent het merk inmiddels niet? Het eerste persoonlijke sportmerk met een miljard aan inkomsten.

Het merk slaat een radicaal andere weg in. Het imago is te conventioneel en de waarden te burgerlijk. Dat past niet meer bij de persoonlijke groei die het merk doormaakt. Het merk scoorde altijd goed bij beslissers in het bedrijfsleven maar daar is door de koerswijziging abrupt een einde aan gekomen.Het merk zal, naar alle waarschijnlijkheid, zich meer richten op jongeren in de leeftijd van 15 tot 35 jaar met een levenstijl waarin zelf ontplooiing, avontuur en hedonisme voorop staan.
Voor de restyling tekenen waarschijnlijk Nike, MTV en Tommy Hilfiger. Verder zijn er deals op handen met Red Bull, Maybach, Google en Poker Channel.  De totale rebranding zal eind 2010 voltooid zijn. Waarna de introductie live op MTV zal plaats vinden in een show met Johhny Knoxville en Jackass.
Waarmee ik maar zeggen wil: nieuwe ronde, nieuwe kansen. Ook voor Tiger Woods. Want een ding is zeker: he knows how to be a Tiger.

Bron: Sponsorbrein

Reacties»

No comments yet — be the first.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers op de volgende wijze: