jump to navigation

Twijfel over kwaliteit marketeers en accountmanagers november 5, 2009

Posted by Joop Koppen in Adformatie, advertentie omzet, Marketing.
trackback

Meer dan de helft van de mensen in commerciële beroepen moet vrezen voor hun baan. Dat concludeert Hay Group en Batenborch International uit onderzoek.

De kwaliteit van commerciële medewerkers wordt door bedrijven in het huidige economische klimaat in twijfel getrokken. Eerder deden zij dat niet. Bij 40% van de bedrijven vindt de commercieel eindverantwoordelijke dat de huidige verkopers analytische capaciteiten en proactiviteit missen. Het gaat dan over medewerkers in de buitendienst. Herman Koning van Hay Group zegt in een interview met FD: ‘Zij werken te vaak braaf hun bezoekschema af, drinken een kopje koffie met de klant en zijn vooral bezig om bestaande relaties te onderhouden. In tijden van hoogconjunctuur was dat allemaal best, maar nu worden ze gezien als het kaf tussen het koren.’ Dit type accountmanager heeft zijn langste tijd gehad, volgens Koning. Maar ook marketeers moeten vrezen voor hun baan.

Het is voor mij verwonderlijk dat dit soort conclusies alleen in tijdens van crisis getrokken worden. Is het niet te bedoeling dat je ten alle tijden je organisatie mn de sales afdeling scherp moet houden?

Bron: FD , Adformatie

Reacties»

No comments yet — be the first.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers op de volgende wijze: