jump to navigation

Ook jij heb een dubbelganger op deze wereld oktober 7, 2009

Posted by Joop Koppen in Branding, Interactie, Marketing.
trackback

ScreenHunter_01 Oct. 07 16.11De afgelopen jaren zijn merken op zoek naar contact met haar gebruikers waar het commercieel doel niet dik bovenop ligt. Zo lanceerde begin 2009 Ray Ban de virtual mirror waarmee je doormiddel van de webcam je foto kan uploaden en online verschillende brillen van Ray Ban passen zonder dat de prijstag die in de winkel op de zit in de weg zit.

In oktober lanceerde Coke Zero een module, facial profiler,  waarmee je wereldwijd kon zoeken naar je dubbelganger. Wereldwijd zijn alleen de mensen die een account op Facebook hebben, dat zijn voldoende mensen!

“If Coke Zero has Coke’s taste, is it possible someone out there has your face?”

Eerder dit jaar heeft Coke Zero ook een actie gehouden in Amerika waarbij de deelnemers hun video konden uploaden en tijdens de wedstrijden van de nationale kampioenschappen Basketbal  getoond werden in het stadion.

In de afgelopen jaren heeft Heineken ook dit soort ‘game’ gelanceerd voor oa de Champions League.


De Coke Zero facial profiler is nog een Beta versie.  Sommige onderdelen die in AJAX gebouwd zijn werken niet altijd goed.

Reacties»

No comments yet — be the first.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers op de volgende wijze: