jump to navigation

Merken die ‘aan social media doen’ zien 18% omzetstijging juli 23, 2009

Posted by Joop Koppen in Community, Marketing, Marktonderzoek, Socialmedia.
trackback

socialmediaUit onderzoek blijkt dat bedrijven die intensief contact onderhouden met hun doelgroep via sociale media de laatste 12 maanden een gemiddelde omzetgroei van 18% kenden. Actief zijn in sociale media houdt in dat er uitgebreide interactie met de consument plaatsvindt. Bedrijven die het minst actief waren zagen hun omzet met gemiddeld 6% krimpen.

Dit is onderzocht aan de hand van de activiteit op verschillende kanalen, zoals blogs, Facebook, Twitter en Wiki. Er bestaat een exponentiële groei in de mate van betrokkenheid naarmate een merk meer sociale kanalen benut.

De bedrijven die goed scoorden hadden meestal een team ingezet om actief te zijn en blijven in de sociale media. Media en technologiebedrijven zijn het meest actief terwijl bijvoorbeeld voedselproducenten zich het minst met sociale media bezighouden. Opvallend genoeg staat Starbucks op nummer één, gevolgd door Dell, eBay, Google en Microsoft. Starbucks heeft de koppositie te danken aan Mystarbucksidea.com, een community waar consumenten hun ideeën kunnen spuien om het bedrijf te verbeteren.

Bron: Dutchcowgirls

Reacties»

No comments yet — be the first.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers op de volgende wijze: