jump to navigation

Verdeling leidt tot minder kijkers juni 2, 2009

Posted by Joop Koppen in NPO, Sportsponsoring.
trackback

NPOVolgens de media directeur van de NOS, Jan de Jonge, heeft de Publieke Omroep de grote sportevenementen nodig om de hoeveel kijkers te blijven garanderen de komende jaren, ‘sport draagt bij aan nation building en hoort daarom thuis bij de publieke omroep. aldus een interview in Elsevier.

Er gaan geluiden dat de investering van al deze sportevenementen zich niet terug betaald en hoelang de NPO dit kan volhouden. Voorlopig is het aan de kijkcijfers terug te zien dat in de top 10 van de best bekeken programma’s 8 sportprogramma’s zijn die uitgezonden zijn door de NPO.

Het voorstel om de rechten per sportbond en clubs op te splitsen en los van elkaar te verkopen is volgens mij een van de meest slechte ideeën die er zijn. Waarschijnlijk hebben deze mensen niets geleerd van eerdere initiatieven zoals Sport7, en Talpa. Geef de kijkers duidelijkheid waar de sportevenementen te vinden zijn.

Reacties»

No comments yet — be the first.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers op de volgende wijze: