jump to navigation

Nog weinig te merken van branded content juni 2, 2009

Posted by Joop Koppen in Branded content, Gesponsorde programma's, Interactie, Marketing, mediabesteding.
trackback

Wekelijks verschijnen er berichten dat de omvang van branded content toeneemt vaak geschreven vanuit een uitgever of producent. Het lijkt steeds meer een reclame te zijn van “Bij ons is het wel mogelijk.” Uit mijn ervaring weet ik dat branded content op dit moment nog maar mondjes maat wordt toegepast. De laatste die ik gezien heb is de content sponsoring van Shell op Nu.nl, deze campagne heeft een maand gelopen.

Op tv is de groei van non-spot gemiddeld 10% met in 2007 een omzet van 93 miljoen. Ik ben benieuwd hoe snel de overstap gemaakt gaat worden naar online zoals ik al eerder schrijf op 24 maart.

Reacties»

1. Gijsbregt - juni 2, 2009

Lastig dit al is het vanwege de definitiekwestie.
Is http://www.rabosport.nl branded content?
En wat als tv integraal online gezet wordt zoals bij Life en Cooking of zoals bij AD of BNR?
Mooie voorbeelden waren op nu.nl te vinden (olympics met Achmea) en wat denk je van de branded content fuiken als gezondheidsplein?

Maar echt veel zijn het er inderdaad nog niet. Ik denk vooral omdat je er veel over na moet denken. Wat wil de klant graag wat ik te bieden heb?

Joop Koppen - juni 3, 2009

@Gijsbregt De definitie is inderdaad een probleem maar in dit geval hebben wij het over een toepassing zoals Shell en Achema op Nu.nl bezig zijn. Wat volgens mij ook een sprong kan/moet maken het de content sharing zoals Rabosport aan het doen is.

2. Janne Kuipers - juni 3, 2009

Is dit niet een mooi voorbeeld van branded content? http://www.wielerland.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=5730&Itemid=140

Naast dat het bijdraagt aan een het verkrijgen en onderhouden van een relatie tussen het merk wielerland en de consument, is het volgensmij ook een non-stop reclame show voor de partners van wielerland:
http://www.wielerland.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=5683&Itemid=291

Joop Koppen - juni 3, 2009

@Janne Zeker voor een Bond, magazine of special product is dit een uitgelezen kans je partner in een goed daglicht te zetten.


Geef een reactie

