jump to navigation

In gesprek met……. mei 25, 2009

Posted by Joop Koppen in AD.nl, ADTV, Innovatie, NetTV.
Tags:
trackback
In gesprek met……… AD NieuwsMedia

‘AD.TV mag vanaf mei best gezien worden’

AD is de op één na grootste krant van Nederland. Niet verwonderlijk dus dat deze ochtendkrant ook één van de best bezochte nieuwssites van Nederland heeft. AD.nl kan via de computer, mobiele telefoon en sinds kort via de TV haar lezersgroep bereiken. Een mooi bereik welteverstaan, waar de adverteerder ook nadrukkelijk baat bij heeft.

“Alle mogelijkheden hebben we nu doordacht benut om ons als eerste crossmediale uitgever te profileren en te onderscheiden zodat we qua nieuwsvoorziening nog meer lezers en adverteerder aan ons kunnen binden”, aldus Joop Koppen. Hij is Business Developer Multimedia van AD NieuwsMedia in Rotterdam. Samen met een hecht team zoekt Koppen continu naar multimediale toepassingen en oplossingen om bestaande lezers en nieuwe bezoekers aan het sterke, informatieve AD-product te binden. Voor nu en voor morgen en overmorgen.

NetTV-service
“AD NieuwsMedia wil graag voorop lopen op alle voorkomende gebieden om de lezer te bereiken. Daarom zijn we gestart met alle uitdagingen rondom NetTV. Naast het opzetten van een onderhoudende bijlage als Sportwereld PRO, community en narrowcasting is het nieuwe fenomeen NetTV een uitgelezen middel om nog meer mensen in aanraking te laten komen met het complete nieuws dat normaal gesproken via de krant, de computer of mobiele telefoon is te volgens. Let wel, onze website wordt dagelijks door bijna 4 miljoen unieke bezoekers aangeklikt. Dit succes proberen we via het medium TV op z’n minst te evenaren. Via NetTV-service gaan wij het algemene nieuws, regionieuws en sportnieuws van Sportwereld brengen. Ook de populaire rubriek GeldenRecht.nl krijgt een prominente plek op TV. Op dit moment zijn wij bezig met de ontwikkelingen om onze video’s van ADTV beschikbaar te maken voor NetTV.”

Real time
NetTV is mogelijk gemaakt dankzij de nauwe samenwerking tussen AD NieuwsMedia en Philips. De nieuwe generatie televisies die Philips vanaf mei dit jaar op de markt brengt, herbergt een connectie met internet.”Daarnaast is de remote control voorzien van apart navigatie zodat de consument elk moment van de dag  heel eenvoudig via tv.AD.nl op de hoogte is van wat er in de regio, in Nederland, Europa en in de wereld is gebeurd. Ook filevorming, het weer en andere informatieve zaken kunnen real time vanaf het TV-scherm worden gevolgd.”

Natuurlijk zijn de verwachtingen bij AD NieuwsMedia hoopvol. TV en internet worden volgens Koppen steeds meer als een geheel gezien. “Daarom is het mooi dat we in Nederland de eerste uitgever zijn die deze kans grijpt. We geloven er in. En het is ook interessant voor onze adverteerders die via dit medium met een Rectangle doorgelinkt gaat worden naar de website van de adverteerder om zo een nog groter bereik te creëren. Kortom, AD.TV mag vanaf mei best gezien worden.”

Bron Aangenaam

Reacties»

No comments yet — be the first.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers op de volgende wijze: