jump to navigation

Belgische reclamesector kent nog groei van 18% mei 7, 2009

Posted by Joop Koppen in Uncategorized.
trackback

De Belgische reclamesector heeft in 2008 een groei gekend van 18%. Dat blijkt uit de jaarlijkse rangschikking van de 100 belangrijkste Belgische reclamebureaus van marketingmagazine Pub.

Op de eerste plaats staat het bureau BBDO, gevolgd door Emakina, Duval Guillaume, Euro RSCG en Leo Burnett. Het jaar voordien werd een groei met 17% opgetekend. De gevolgen van de crisis waren in de reclamesector volgens Pub nog niet merkbaar in de cijfers. Toch stelt het magazine dat het laatste kwartaal van vorig jaar een duidelijke terugval merkbaar was.

Er wordt opgemerkt dat de sector geanticipeerd heeft op dalende recettes dit jaar, waardoor inmiddels al ontslagen of reorganisaties werden doorgevoerd.

Bron: Expresse.be en MD

Reacties»

No comments yet — be the first.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers op de volgende wijze: