jump to navigation

Trends en innovaties in mediastrategie april 15, 2009

Posted by Joop Koppen in Innovatie, Internet.
trackback

darwin1

In de laatste Tijdschrift voor marketing van april 2009 stond een mooi interview met een viertal “mediakenners.” De rode draad is wat zijn de laatste trends op het gebied van mediastrategie en wat zijn de gevolgen hebben de media-innovaties voor adverteerders en bureaus?

Het eerste wat mij opvalt, zijn de bekende marketing termen die zoals “conversie,” Resultaat afhankelijke partnerships,” “shared revenu,” “branded content” en “seeding.”

Wat ik in veel gevallen mis is de langtermijn samenwerking met de exploitanten. Het lijkt nu dat deze partij het meeste water bij de wijn moeten doen. Daarom is het citaat die Nico Hilhorst, M2Media gebruikt van Darwin heel; toepasselijk voor de gehele branche.

“It is not de strongest of pieces that survive, not de most intelligent. It is one most adaptable to change.”

Waarom gaan de bureaus en adverteerder geen samen werking aan met de exploitanten met het oog op een lifetime value, dat is pas afrekenen op resultaat! Ga duidelijk in gesprek met deze partijen en kijk gezamenlijk naar de creatieve invulling van de campagne op site niveau. En vooral maak een keus wat je gaat inzetten. Niet elke trend is toepasselijk voor elk product of dienst. Zeker als je het meetbaar wil maken kan de trend om je product op een mircoblog te posten misschien wel vaak (100x) opgepikt worden maar nog niet gekocht.

Pak het citaat van Darwin erbij en ga in gesprek met je huidige partijen en vraag ze: “Are you adaptable to change?”

Reacties»

No comments yet — be the first.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers op de volgende wijze: