jump to navigation

Elk merk zijn channel maart 31, 2009

Posted by Joop Koppen in Adidas, Channel, Nike.
trackback

quick-voetbalschoenDe afgelopen jaren is duidelijk te merken dat elk merk zijn eigen omgeving, channel, wil hebben. Naast een eigen magazine gericht op één sport. Met het Internet is het veel makkelijker geworden.

Het eenvoudigst is een website te bouwen voor elke merk en onderwerp, maar dan zit de Brand niet altijd op de plek waar de sporters komen. Youtube biedt de mogelijkheid een channel aan te maken als Brand.

Nike en Adidas waren de trendsetters in het maken van een eigen channel. De eerste echte viral die zowel in print, TV als Internet gebruikt werd is Joga Bonito van Nike. Nike had het Braziliaanse elftal onder contract met de beste spelers op dat moment met Ronaldo en Ronaldihno.

De commercial is een van mijn favoriete sport commercials.

Adidas heeft in het begin veel marktaandeel met name bij de jeugd verloren aan oa Nike en Reebok. Daarom heeft Adidas zich meer gericht op het ontstaan, Originals,  en de breedte van het merk met als voorloper Run DMC die een eigen lijn heeft gehad, witte A-di-das schoenen zonder veter.

Op dit moment heeft Adidas zijn focus meer op de in Engeland spelende voetballers.

Juga Bonito Bazil

Adidas Run DMC

YouTube Brand channels

Adidas

Axe

LOrealMensExpert

Rexona

Nike footbal

Reebok ijshockey

Lotto sports Italia

Puma Golf

Converse

Acics

Reacties»

No comments yet — be the first.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers op de volgende wijze: