jump to navigation

Netto online media-bestedingen – 0,6 in vierde kwartaal januari 29, 2009

Posted by Joop Koppen in mediabesteding.
Tags:
trackback

mediabestedingDe totale netto online mediabestedingen kwamen in het vierde kwartaal 2008 uit op 44,5 miljoen euro. Ten opzichte van dezelfde periode een jaar eerder is dat een daling van 0,6 procent.

Dat blijkt uit een rapportage van Nielsen. Over heel 2008 waren de netto online mediabestedingen 159,5 miljoen, een stijging van 9,6 procent ten opzichte van een jaar eerder. Dat is te danken aan de bestedingen in de eerste drie kwartalen van 2008, tot aan de financiële crisis.
In oktober en november was er nog wel een stijging van de netto online bestedingen te noteren ten opzichte van dezelfde maanden een jaar eerder, in december 2008 waren de online uitgaven minder dan in december 2007: 15.063.000 tegenover 15.424.000.
De bestedingen aan buttons, banners en skyscrapers zijn nog altijd het hoogst. Ze maakten 59,2 pct uit van het geheel in het vierde kwartaal van 2008. In dezelfde periode een jaar eerder was dat nog 65 pct. Vooral het deel barters & overig steeg: 8,8 pct tegen 3,7 pct. Ook pop-ups (7,0/4,0) en e-mail (2,5/1,5 pct) stegen. Contentintegratie daalde naar 21,8. Dat was in Q4/2007 nog 23,5.
Bij de branches steeg Transportmiddelen hard met 52 pct en ook Personeel en lokaal volume deed het goed met 32,5 pct. Grootste daler was financiële dienstverlening met -19,5 pct.

Bron: Adformatie

Reacties»

No comments yet — be the first.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers op de volgende wijze: