jump to navigation

Media-bestedingen spaarproducten gestegen januari 29, 2009

Posted by Joop Koppen in mediabesteding.
Tags:
trackback

sparenDoor de wereldwijde crisis in de financiële markt zijn de Nederlandse mediabestedingen voor reclamecampagnes voor spaarproducten spectaculair gestegen.

De bruto bestedingen voor spaarproducten vervijfvoudigden in het laatste kwartaal van 2008 ten opzichte van dezelfde periode in 2007, naar bijna 18 miljoen euro. Dat blijkt uit een analyse van Adfact. ‘De hoogste spaarrente is weer het belangrijkste lokkertje in de reclame-uitingen van financiële dienstverleners’, aldus Lars de Vries van Adfact.
In totaal werd er vorig jaar voor bijna 25 miljoen euro aan bruto mediabestedingen geregistreerd voor spaarcampagnes van banken en verzekeraars.

Radio is veruit het populairste medium onder de adverteerders om hun spaarproducten onder de aandacht te brengen, gevolgd door dagbladen en tv. De SNS bank heeft verreweg het meest besteed in 2008 aan spaarcampagnes. Met een mediabesteding van 5,2 miljoen euro heeft deze relatief kleine bank een marktaandeel van 14,9 pct van alle spaarcampagnes, gevolgd door Robeco met 3,4 miljoen (9,8 pct marktaandeel) en ASN Bank met 2,4 miljoen (6,9 pct marktaandeel).

Bron: Adformatie

Reacties»

No comments yet — be the first.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers op de volgende wijze: