jump to navigation

Social psychology van social shopping december 14, 2011

Posted by Joop Koppen in Activatie, Applicatie, Branded content, Channel, Community, Facebook, Infographic, Innovatie, Interactie, Marketing, Nieuwsbron, Onderzoek, social shopping, Tool.
trackback

Een heldere infographic van Tabjuice over social shopping. Hoe kan je op een goede manier gebruik maken van de kracht van onze geest.

  • Social Proof: 81% van de consumenten vraagt eerst aan vrienden, familie en op social media voor advies voordat zij iets online kopen
  • Authority: 77% van de online shoppers leest reviews voordat ze overgaan tot verkoop
  • Scarcity: 77% gaan voor ‘exclusive offers’ die te verkrijgen zijn via Facebook. schaarste van een product geeft meer (gevoels) waarde
  • Like: 50% van shoppers hebben een aankoop gedaan op basis van een recommendation van mensen die zij volgen op social networken. “We follow those we like and do the things they do”
  • Consistency: Aankopen van “brands we trust” bevorderd een weder aankoop
  • Reciprocity: Wij hebben een grote neiging om een gunst terug te doen ook als deze niet gevraagd wordt.

Social Commerce Psychology of Shoppers

*Social Commerce Psychology is the Cliff notes for Social Psychology of Social Shopping.

About these ads

Reacties»

No comments yet — be the first.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

Volg

Ontvang elk nieuw bericht direct in je inbox.

%d bloggers op de volgende wijze: